Fragmenty - Fragmenty - SJ World News - Best of Joomla! http://www.a.mx.fragmenty.cz Tue, 28 Sep 2021 22:39:59 +0000 Joomla! - Open Source Content Management cs-cz Blahopřání k svátku prezidentu Václavu Klausovi http://www.a.mx.fragmenty.cz/index.php/spolecnost/item/3664-blahoprani-k-svatku-prezidentu-vaclavu-klausovi http://www.a.mx.fragmenty.cz/index.php/spolecnost/item/3664-blahoprani-k-svatku-prezidentu-vaclavu-klausovi Prezident Václav Klaus a primas český Dominik kardinál Duka, dva pilíře autentické pravice ČR

Svátek svatého Václava je významným dnem naší země a byl jím dávno před tím, než se stal v roce 2000 státním svátkem naší republiky. Svatý Václav byl vždy symbolem naší státnosti. K němu se utíkali naši předkové a jeho jsme prosili i my v těžkých dobách našeho národa, aby nedal zahynouti nám i budoucím.  A právě nyní, kdy je vlastenectví vydáváno za šovinismus, demokratický stát za překonanou instituci, vše přirozené za překonané a málo zajímavé, vše tradiční a konzervativní za zastaralé a nemoderní, je důležité si legendu o patronu naší země připomenout s velkým důrazem. A zejména si připomenout, že dnes slaví svátek i prezident naší země profesor Václav Klaus, díky jehož ekonomické reformě žijeme v kapitalismu a nikoliv v komunismu s tzv. lidskou tváří po němž toužili disidenti v čele s Václavem Havlem. Za to mu patří naše velké poděkování a přání krásného dnešního dne. 

 

]]>
SPOLEČNOST Tue, 28 Sep 2021 12:39:07 +0000
Zprávy ze cvokhauzu 63 http://www.a.mx.fragmenty.cz/index.php/svet/item/3661-zpravy-ze-cvokhauzu-63 http://www.a.mx.fragmenty.cz/index.php/svet/item/3661-zpravy-ze-cvokhauzu-63 Doc. Petr Žantovský

Dnes začneme na sportovní notu. Olympijské středisko změnilo svůj název. Urážel Indiány. Tak napsal server Echo 24. Největší lyžařské středisko v Kalifornii, které v 60. letech hostilo zimní olympijské hry, změnilo své „rasistické“ jméno. Zažitý název Squaw Valley totiž podle původních obyvatel Severní Ameriky pohrdá ženami, neboť „squaw“ je urážlivé označení domorodých žen. Středisko své jméno poté změnilo na Palisades Tahoe, píše server BBC.

 

Po konzultaci s místními domorodými skupinami vedení lyžařského střediska usoudilo, že původní název „nemůže s dobrým svědomím nadále používat“. „Ve výsledku je ‚squaw‘ zraňující slovo a my nechceme nikoho ranit,“ napsala šéfka nynějšího Palisades Tahoe Dee Byrneová v otevřeném dopise. Dodala, že veškeré zboží se starým logem bude odstraněno do začátku nadcházející lyžařské sezóny.

Zprávy ze cvokhauzu 63.

V prohlášení středisko uvedlo, že byl proveden rozsáhlý výzkum i veřejná konzultace, a to zejména s místním kmenem Washoe z Nevady a Kalifornie. Podle BBC se domorodé komunity v USA snaží již roky odstranit hanlivé označení žen z místních názvů. Výraz „squaw“ je domorodými ženami vnímán jako ponižující, v minulosti bylo totiž původně nevinné slovo nesoucí označení ženy používáno nedomorodými obyvateli, kteří zobrazovali Indiánky jako nemorální sexuální předmět.

Přejmenovávací mánie má zejména v USA plodné období. Na konci minulého roku změnil washingtonský fotbalový tým ze svého jména údajně pejorativní označení Indiánů „redskins“. Po více než sto letech se baseballový klub z Clevelandu přejmenoval a nebude Indians. Kvůli slovu „indiáni“ čelil tradiční tým dlouho tlaku organizací bojujících za práva původních obyvatel Ameriky. Svůj název změnil i účastník kanadské ligy amerického fotbalu Edmonton Eskimos.

Měl bych k tomu pár přípodotků. Předně výraz squaw je tradičně zcela bezpříznakový, jistě si jej mnozí, tak jako já, dobře pamatují z knih a filmů o náčelníkovi Apačů, jenž užíval slovo squaw zcela běžně pro označení indiánských žen. Pokud někdo trochu studoval dějiny této předkolumbovské kultury, ví, že úcta k ženě tam byla něčím samozřejmým a přirozeným. Ženy sice nerozhodovaly o řekněme loveckých či bojových záležitostech, ale v běžném životě indiánské vesnice měly hlavní slovo. Mimochodem vzpomeňte na knihu a film Malý velký muž (a fenomenální výkon Dustina Hoffmana). Byla tam půvabná scéna, kterak hlavní hrdina při sňatku s jednou indiánskou dívkou musel během svatební noci sexuálně obšťastnit též všechny její sestry. To nemělo znamenat, že rudé tváře pěstují v táboře bordel. Mladík se měl prezentovat jako silný muž, na nějž bude v budoucnu spolehnutí. Čekám však, kdy nějaká genderová fanatička vystoupí před všechny kamery světa s požadavkem zákazu té knihy a toho filmu, neboť tam přece zjevně dochází k sexuálnímu zneužívání žen, nadto indiánských. Ve cvokhauzu je totiž možné všechno.

A ještě maličkost. Clevelandští baseballisté Indians, kteří se nyní zvou Edmonton Eskimos, se mohou stejně dobře dotýkat hrdosti a práv tamních Inuitů. Vždyť přece právě z toho důvodu mnozí výrobci známých nanuků Eskymo též přejmenovávají své výrobky do politicko-korektnější řeči. A co se týče washingtonských fotbalových „Redskins“, když jim nevoní „rudá kůže“, pak by se mohli přejmenovat třeba na „Redbrains“, „rudé mozky“. To by zjevně vystihlo skutečnost víc než uspokojivě.

A ještě jednou Echo 24. Pas u kolen a trenýrky venku. Tepláky za 25 tisíc jsou prý rasistické, čteme zde palcový titulek.

Luxusní módní značka Balenciaga čelí kritice kvůli teplákům v přepočtu za 25 550 korun. Lidem na sociálních sítích totiž vadí, že jsou „rasistické“, podle dalších kritiků módní dům „vykořisťuje kulturu Afroameričanů“. Důvodem je, že drahé tepláky nejsou výjimečné jen svou cenou, ale v pase mají všité trenýrky, které z tepláků vykukují. Design tak napodobuje styl, který je charakteristický pro hip-hopové hudebníky, píše web CNN.

Kalhoty se spadlým pasem byly módním hitem zejména v devadesátých letech, v průběhu dalších let se však v některých místech USA schválila opatření, která tento styl zakazovala. Kromě nevhodného ukazování trenýrek lidem také vadilo, že se propadlé kalhoty začaly spojovat s nebezpečnými členy gangů. Zákazy takového nošení kalhot byly však vnímány jako diskriminace Afroameričanů, neboť to byli právě oni, kdo si styl široce oblíbil, a to nejen hudebníci v hip-hopové scéně.

Docentka afrických studií na Kalifornské státní univerzitě Marquita Gammageová řekla webu CNN, že tento styl patří Afroameričanům. „Propadající se spodní část oblečení je pro Afroameričany zásadní; přesto se společnosti jako Balenciaga snaží vydělávat na černoších a černých kulturních stylech, aniž by čelily systematickému rasismu, který kriminalizuje trendy černochů a černého oblečení,“ řekla Gammageová.

Nuže, to je fakt zajímavé. Kalhoty na gumu, které obnažují značnou část pozadí a spodního prádla, jsou „pro Afroameričany zásadní“. A prodávat je jako módní značkové zboží je diskriminační. Zkusme si představit, že nějaká firma, třeba Desigual, začne vyrábět ve velkém oděvy odvozené od řekněme chodských krojů. Bude to diskriminace těch růžolících děvčat z Domažlicka, co občas na folklórní slavnost vytáhnou z bedny kroj po babičce a jdou si zakroutit kyčlemi do rytmu vytrubovaného pištivými dudáky, ovšemže rovněž v krojích? A kdo se jich pak zastane? Snad Jan Sladký Kozina? A kde sedí ten Lomikar, jehož je třeba pozvat „na boží súd?“ Obávám se, že onen pomyslný Lomikar bude vlastně Lomikarka, malá, šeredná docentka genderových studií, která viděla mužského naposledy před třiceti lety, a to ještě v televizi. To jí však nezabrání zaujmout zásadní stanovisko.

Jeden z mých věrných čtenářů, pan Karel Kiesenbauer, reagoval na mé vcelku časté genderistické příběhy ze cvokhauzu báječným historickým poučením. Poslal mi pár ukázek z Pamětí Mikuláše Dačického z Heslova, známého to kutnohorského hospodského furianta, povaleče a provokatéra, rozverného autora lechtivých básní, ale i velice seriózního zapisovatele událostí svého století. Nejsou v nich však zachyceny jen děje tvořící historii, ale třeba i jen takové drobné záznamy věcí lidských. A z nich zde vyvěšuji na pomyslnou nástěnku několik štěpných, které by našim sufražetkám jistě udělaly velkou radost:

Léta 1578.

A předtím v pondělí Melichar Žatecký, bakalář ze školy, pojal také k manželství Dorotu Vočkovou, babu starou, mrzutou, pozůstalou po někdy Václavovi Vočkovi, a to učinil pro peníze.

Léta 1588.

Pan Mikuláš Trčka z Lípy rozvedl se s manželkou svou mladou, krásnou, již byl k manželství pojal z Slezska, a poslal ji zase k přátelům jejím; což se stalo pro její nezpůsoby. Tožť starému mladá žena. Senes saepe vidi amare, amatos vero nunquam. (překl.: Viděl jsem starce, jak milují, však nikdy, jak jsou milováni.)

Léta 1590.

V Germanii říši mnoho žen, bab čarodějných, kauzedlných ohněm spáleno a zutraceno; kteréž že čáry a kauzedlnictví uměním ďábelským hrozné věci provozovaly, lidi v nemoc připravovaly, sušily i usmrcovaly, s zlými duchy obcovaly, na úrodách zemských škodily etc., jakž o tom šířeji tištěno a vůbec vydáno. Zle na tom světě.

Léta 1601.

Umřela na Horách Kutnách Anna, manželka Adama Hněvusického u Mejšnarů, žena letitá, jíž byl vdovy po N. mistru Šturmovi, bakaláři, dostal a byv kantorem ve škole, při ní se tu na Horách Kutnách osadil. Jejížto manžel, on Adam Hněvusický, když k pohřebu nešena byla, dal trubačům, pozounářům troubiti na věži vysokokostelské, snad radostí, že staré ženy zbyl, žádaje mladé, jakéž potom, však k svému hoři, dostal.

Léta 1605.

V sobotu den začetí léta nového Václav, příjmím řečený Soused, tovaryš řemesla ševcovského, dostav se do domu Mistra Johanesa Benicia, písaře radního, jenž sluje u Staňků, a maje srozumění v freji s Annou, děvečkou služebnou v témž domě, skryl se na noc nahoře na půdě, na touž děvečku očekávaje; ale jest tam po dusání ucejtěn od jiných, jenž nahoru šli, aby zvěděli, co by se to dálo. On pak, chtěje odtad jinou stranou vylézti, upadl dolů na dvorec a tím pádem se zabil, a tak se pro frej o hrdlo nebohý připravil. Ta pak děvečka do vězení vzata přiznavše, že s ním zle živa byla, avšak jí to odpuštěno; potomně přece sobě pankharta uhonivše, preč od Hory utekla. Tožť ten milej frej!

Nota.

Nejmistrnější věci se přiházejí na tom světě v freji a myslivosti, s mnohým přitom nebezpečenstvím; protož šetř, aby pro zajíc a pomlsky hlavy nesrazil.

Léta 1620.

Ve středu po památce Petri et Paulum apostolorum dali vyšoustnouti po pardusu u pranéře dvěma děvečkám, Dorně Košťálčině a Anně od Konvářů, domu šenkovního, pro smilství, že se skurvily. Když k tomu trestání vedeny byly, ta Dorna Košťálčina mluvila, že se tomu a na ně větší stokrát kurvy dívají, nežli ony jsou, a že bohaté kurvy přehlížejí a s chudýma že se mrskají. Kdo ví, lhala-li jest.

]]>
pzantovsky@seznam.cz (PETR ŽANTOVSKÝ) SVĚT Mon, 27 Sep 2021 06:29:11 +0000
Naprosto šokující inspekce Tomio Okamury mezi muslimskými ilegály u nás http://www.a.mx.fragmenty.cz/index.php/cirkev/islam-zhouba-civilizace/item/3660-naprosto-sokujici-inspekce-tomio-okamury-mezi-muslimskymi-ilegaly-u-nas http://www.a.mx.fragmenty.cz/index.php/cirkev/islam-zhouba-civilizace/item/3660-naprosto-sokujici-inspekce-tomio-okamury-mezi-muslimskymi-ilegaly-u-nas Tomio Okamura odvážný bojovník za naši zem a naši kulturu

To, před čím varoval již několik let před koronavirovou panikou prezident Václav Klaus, nastalo již v praxi. Muslimští mladíci, kteří se dostávali nelegálně přes Řecko do EU a při otevřených hranicích s Německem přes nás pouze přejížděli za matkou Merkelovou, zůstávají nyní u nás, protože Německo uzavřelo pro ně hranice, neboť nemají vše potřebné k jejich přechodu. Pan premiér sice nelže, že uprchlíky nepřijímáme, ale musí pro ně zajistit po dobu než se situace vyřeší pobyt a jídlo... A to hned tak nepřestane, spíše nikdy. První obcí, kde před pár týdny otevřeli detenční zařízení pro tyto nelegální "migranty" se stala Vyšní Lhota u Frýdku-Místku. Zatím je tam z možných 220 ubytováno 200 těchto muslimů, kteří díky otevřeným hranicím přijeli nelegálně do naší země, aniž k tomu potřebovali nějaké testy... A právě z obavy o možnost šířících se nebezpečných infekčních chorob a také proto, že chtěl vidět, na co vláda vyčlenila 4 miliardy z rozpočtu, se zajel na místo podívat místopředseda první komory našeho parlamentu Tomio Okamura spolu se dvěma poslanci jeho strany SPD - Fialou a Holíkem. (Strava a nocleh pro jednoho stojí denně 242 korun. To bez nákladů na mzdy 146 zaměstnanců, kteří je obsluhují a hlídají.) A Okamura byl naprosto šokován, co se tam děje. 

Hned při příjezdu ho varovalo vedení tábora, že hrozí násilí, okradení a infekční choroby, a musí podepsat reverz, že tam vstupuje na vlastní odpovědnost, protože pokud se na něj hoši vrhnou, nedokáží ho přítomní policisté ochránit. A před nákazu infekční chorobou, která prý tam vypuká, rovněž tak.  „To jsou ti mírumilovní imigranti? Nechtěl bych mít dceru ve Vyšních Lhotách, když ani zástupce vlády neubrání před nimi doprovod policie a Bezpečnostní agentury," okomentoval při podpisu reverzu situaci a vstoupili za doprovodu policie uličkou mezi pokřikující ilegály. Je hrozné, že se tam nebyli podívat členové vlády, kteří na tyto tzv. uprchlíky vyčlenili 4 miliardy korun. Ani ministr vnitra tam nebyl, ani premiér, ani jiní ministři, kteří nás všechny chlácholí, že nehrozí kromě koronavirové chřipky žádné další nebezpečí.

Pan Okamura odhalil luxusní podmínky proti našim bezdomovcům proto, že jsou tu nelegálně. Vybírají si ze tří jídel - evropského, muslimského a vegetariánského. Jelikož všichni až na jednoho vegetariána jedí jídla muslimská, je jasné, o jaké migranty jde. O úklid se starají uklízečky, které si stěžují na jejich špatné hygienické návyky a na nepořádek. Mají v areálu posilovnu, televizi, zájmovou místnost. Přesto se podle slov ostrahy rvou mezi sebou a ani 146 zaměstnanců je neuhlídá. Jeden právě uprchl. Jak to bude vypadat, až jich bude v ČR  desítky či stovky tisíc, raději ani nehovořit. 

Jde o totální invazi muslimů do Evropy a tedy i do naší země, kde se začnou usazovat po uzavření hranic s Německem. Jediné co by pomohlo podle pana Okamury je, aby náš stát skončil s touto obrovskou podporou muslimských hochů, zavedl nulovou toleranci pro ně a a začal se starat o občany vlastní země. Nechápe, že všechny ostatní strany chtějí tyto muslimy přijímat, přestože dobře vědí, že je to na úkor poklesu zabezpečení vlastních občanů. My ano. Potřebují se tvářit proevropsky kvůli svým sponzorům toužícím po dotacích do svých podniků. 

Pan Okamura se právem  tak rozčílil, že nejen odsoudil špatný způsob projednání petice 160 tisíc místních občanů ve vládě slovy: „Vytřeli si s ní zadek v Poslanecké sněmovně,“ ale i rovnou celou EU, která toto stěhování národů z Afriky do Evropy zavinila. Nejenom že to stojí a bude stát obrovské peníze v již tak Covidem poničené ekonomice a vzroste kriminalita, ale především bude do naší země zavlečeno mnoho neznámých nebezpečných infekčních chorob z jiných kontinentů. Buď budeme mít na důchody, nebo na nezvané migranty. „Vláda vyčlenila na příští rok tři miliardy korun z veřejného rozpočtu na úkor sociálního zabezpečení pro naše babičky, dědečky, nemocné děti a další potřebné občany. Přitom tři čtvrtě miliardy již letos plyne kvůli této vládě tzv. neziskovým organizacím, které mají za úkol nás přesvědčovat o tom, že migranti jsou potřební, i když je tu nikdo nechce. My jsme striktně proti. Nemáme peníze na pomoc celému světu,“ říká pan předseda SPD.

Pokud se čtenář táže, proč se máme starat o hosty kancléřky Merkelové ve Vyšních Lhotách, Bělé pod Bezdězem a v budoucnu snad všude, kam se vejdou, je to proto, že Německo již neví, kam s nimi, a tak uzavřelo hranice. A protože již přes 80 procent právního řádu je po podpisu Lisabonské smlouvy podřízeno paragrafům EU, tak je musíme přijímat. Česká vláda neví, co má dělat, aby nepřišla o dotace EU, která chce jeden velký superstát, v němž tito hosté paní Merkelové mají být novými a poslušnými Evropany,  kde bychom byli jen správní jednotkou. Dokonce to mají bruselské elity vymyšleno tak, že budou všechny peníze házet na jednu hromadu a budou se látat díry, kde je zrovna potřeba.  Člověku se bezděky vybaví vzpomínka na husitské kádě v Táboře. O slibech komunistů ani nemluvě.

]]>
haslingerova@fragmenty.cz (IVANA HASLINGEROVÁ, šéfredaktorka revue FRAGMENTY) ISLÁM - ZHOUBA CIVILIZACE Sun, 19 Sep 2021 06:18:37 +0000
Kulturní fronta dneška reinkarnuje již naprosto bezostyšně komunistické praktiky http://www.a.mx.fragmenty.cz/index.php/umeni/item/2757-kulturni-fronta-dneska-reinkarnuje-jiz-naprosto-bezostysne-komunisticke-praktiky http://www.a.mx.fragmenty.cz/index.php/umeni/item/2757-kulturni-fronta-dneska-reinkarnuje-jiz-naprosto-bezostysne-komunisticke-praktiky Pepa Nos i přes řev Sorošových svazáků bude dál vnášet proud světla do našich životů. Kéž by ho vnesl i do spícího neomarxistického EP!

Její avantgardou je Sorosova mládež Pirátů bojující po vzoru bývalých svazáků  za lepší zítřky. Je příznačné, že jde po pravicově orientovaných osobnostech. Tentokrát to od ní schytal hudebník, který ještě loni převzal z rukou ministryně obrany ocenění za protikomunistický odboj - Pepa Nos. Stejně jako ho pronásledovali komunisté za jeho členství ve  sdružení zakazovaných písničkářů Šafrán za šíření "závadných politických názorů", tak nyní, 30 let po převratu, mu opět politická garnitura zakazuje vystupovat z důvodů jeho "závadného politického názoru ". Konkrétně se to stalo v Budějivicích, kde mu nabídl pan Jan čert Lukavský uskutečnit koncert v tamním klubu. Pan Nos souhlasil a ke svému překvapení dostal najednou od téhož pána neskutečnou odpověď: „Zdravím. Děkuji za odpověď. Bohužel jsem nevěděl dřív, za koho jste vloni kandidoval... To je pro nás problém, přes který vlak nejede.“  (Pro nezasvěcené, pan Nos kandidoval za SPD, jedinou stranu, která otevřeně říká NE islámským přistěhovalcům, ano samostatné ČR). Neboli kádrování jako vyšité z učebnic Marxismu-leninismu naprosto veřejně zveřejněné. Dokonce  už ani nezakrytí se za jakousi politicko-korektní výmluvu.

Ani kouska studu či výmluvy. Sorošovi svazáci se už cítí nezničitelní jako kdysi komunisti. A jasně dali panu Nosovi najevo, aby si raději s jimi tak nenáviděnou stranou pana Okamury v letošních volbách nic nezačínal, nebo že má po kariéře. On totiž opět letos kandiduje všem těmto novodobým aparátčíkům a cenzorům navzdory za tuto jimi tolik ostrakizovanou stranu do Evropského parlamentu. Nepočítali s tím, že člověk, který měl odvahu stavět se komunistickému zločinnému a zavrženíhodnému režimu si z jejich ušmoulaných výhrůžek nenechá zlomit páteř a od svého vlasteneckého přesvědčení neustoupí. Svou kandidaturu kvůli nějakému konzertíčku u nějakého čerta v Budějovicích  neodvolá. Přejeme panu Nosovi volební úspěch. Lidí jako je on je v diktátorské  levicové EU potřeba jako soli!

datum vytvoření 16.4.2019

 

]]>
haslingerova@fragmenty.cz (IVANA HASLINGEROVÁ, šéfredaktorka revue FRAGMENTY) UMĚNÍ Sun, 19 Sep 2021 00:00:00 +0000
Svatá Ludmila, Matka národa, kterou uctívá celé Slovanstvo http://www.a.mx.fragmenty.cz/index.php/cirkev/item/3659-svata-ludmila-matka-naroda-kterou-uctiva-cele-slovanstvo http://www.a.mx.fragmenty.cz/index.php/cirkev/item/3659-svata-ludmila-matka-naroda-kterou-uctiva-cele-slovanstvo Hrob sv. Ludmily v Jiřském kostele na Pražském hradě. Po Modlitbách za národ ve Svatováclavské kapli  se k němu chodí každého 28. dne v měsíci od října 2013  poklonit  věřící v čele se sestrou Dominikou z Pražského arcibiskupství (na obrázku)

První česká kněžna Ludmila položila základy české státnosti a jako Matka národa se stala symbolem mateřství a výchovy, i symbolem ženy, která svými činy nasměrovala historický vývoj střední Evropy. Dne 15. září 2021 v noci uběhlo 1100 let od zavraždění první české přemyslovské kněžny, sv. Ludmily. Často se jí také říká Matka národa či naše „pramáti“. Důvodů je více. Jako dokonalá babička vychovala hlavního patrona a Ochránce naší země sv. Václava a spolu s ním je považována za zakladatelku českého křesťanského státu. Její výchova ale měla přímý vliv i na další generace vládnoucích Přemyslovců.S manželem knížetem Bořivojem měla tři syny a tři dcery. Vychovávala také děti syna Vratislava, tedy svá vnoučata, budoucí knížata Václava a Boleslava i jejich sestru Přibyslavu. Jako matka a manželka prvního přemyslovského knížete Bořivoje velmi posílila úlohu žen v období raného středověku. V rámci svatoludmilského kultu je proto vyobrazována jako patronka babiček, matek i školství. Byla to právě ona, která ve výchově svých potomků velmi dbala na vzdělání a díky ní mělo nově vznikající české knížectví ve svém osudovém období svých počátků nejvzdělanější panovníky své doby – svatého Václava a další generace přemyslovských panovníků.

 

Význam „Matky národa“ má také rozměr duchovní

Svatá Ludmila přijala, jako první česká kněžna, křest přímo od arcibiskupa sv. Metoděje. Při této příležitosti jí daroval cenný reliéf Panny Marie s Dítětem ze vzácného kovu, korintské mědi, který vroucně uctívala a na konci života jej věnovala svému vnukovi sv. Václavovi. Ten ho měl u sebe až do své smrti. Dnes je tato původně byzantská ikona... Palladium země České (záštita, ochrana české země) svým duchovním významem srovnávána s korunovačními klenoty. Díky svaté Ludmile provází naší zemi jako symbol ochrany v nejtěžších časech naší historie už od dob prvopočátků české státnosti.

O svaté Ludmile se dozvídáme z legend i z výzkumu

V nejstarší ze svatoludmilských legend, Fuit, se dočítáme, že Ludmila byla dcerou knížete Slavibora pocházejícího z jiné země. V Čechách ale převládalo mínění o Ludmilině původu z Mělnicka, původně zvaného Pšov.

Ovdověla, když jí nebylo ještě třicet let. Po Bořivojově smrti žila zbožným životem, konala skutky milosrdenství a všechny legendy ji líčí jako ženu starostlivou, laskavou, zbožnou, vzdělanou i pečující o chudé a nemocné. Nikde ani zmínka, ani nástin o jakékoliv její náladovosti, bolestech nebo zdravotních potížích.

O to větší bylo překvapení lékařsko-antropologického výzkumu jejího skeletu při zjištění, že tato první česká kněžna trpěla endokraniozou (zhrubnutím vnitřní části čelní kosti, které způsobuje bolesti hlavy). Tedy onemocněním, které se projevuje u žen ve třetím i čtvrtém desetiletí života. Kromě výše uvedených ctností musela být kněžna Ludmila především velmi silnou ženou, která se uměla dokonale ovládat, a to i své silné nevolnosti a bolesti.

Diplomatická rozhodnutí kněžny Ludmily byla osudová

Po smrti obou synů jí byla v úloze zvolené regentky svěřena výchova vnoučat, budoucích knížat. Tím se podílí na zrodu našeho státního útvaru, který se postupně v dalších staletích měnil z knížectví na království a po první světové válce v novodobý republikánský stát. Právě v roli regentky a kněžny-vdovy navázala na svůj nejvýznamnější životní krok – přijetí křtu spolu s manželem Bořivojem na velkomoravském Velehradě. Křest byl zásadní podmínkou pro uznání vládnoucího rodu za královský pro nově vznikající státní útvary tehdejší kulturní Evropy.Tuto podmínku má přemyslovský rod, díky křtu knížete Bořivoje a svaté kněžny Ludmily, ve svém počátku.

Oblast střední Evropy tohoto období se ocitla ve střetu politických zájmů jak východní, tak západní části církve. Křest, který přijala kněžna Ludmila právě z rukou sv. Metoděje, papežem Hadriánem II. ustanoveného jako panonského arcibiskupa pro oblast celé Moravy a Panonie, vytvořil specifickou situaci vztahující se přímo k papeži a sehrál v Evropě významnou roli v různých důležitých etapách celého druhého tisíciletí.

Díky tomu bylo území českého státu vnímáno jako „most“ mezi Východem a Západem. Na tuto ideu v popřemyslovské době navazoval Otec vlasti Karel IV., částečně i reformy Marie Terezie (Užhorodská unie), i devatenácté a dvacáté století.

Byla to právě svatá Ludmila, která jako regentka orientovala náš raný stát od bavorské politiky k Magdeburku, sídlu rozvíjející se otonské dynastie, a která dala novou orientaci našemu historickému vývoji, a v důsledku i vývoji dalších sousedních států střední Evropy.

V tomto směru pokračoval i její vnuk svatý Václav a další generace přemyslovských knížat. I to je důvod, proč je dnes sv. Ludmila jako světice ctěna u nás i na východě, katolíky i pravoslavnými. V dílech Antonína Dvořáka nebo Alfonse Muchy je proto vyobrazována jako Matka celého Slovanstva.

Matka národa i mučednice

Bohužel z legend se také dočítáme, že právě regentská vláda kněžny Ludmily za nezletilého knížete Václava byla hlavním důvodem vznikajících sporů mezi kněžnou Ludmilou a její snachou a Václavovou matkou Drahomírou.

Z jiných naopak, že důvodem byly také osobní střety pohanky Drahomíry se silně křesťanským světem kněžny Ludmily. Nejpodrobnější popis samotné vraždy nám pak podává Kristiánova legenda (Kristián - syn Boleslava I., benediktinský mnich, pravnuk sv. Ludmily).

Ludmila po jednom ze vzrušených rozhovorů s Drahomírou opustila Prahu a uchýlila se na hrádek Tetín. Drahomíra za ní poslala skupinu svých družiníků, kteří ji v noci z 15. na 16. září 921 na její příkaz zardousili.

Ostatky sv. Ludmily byly knížetem Václavem přeneseny z tetínského ostrohu do svatojiřské baziliky v Praze, kterou založil její syn Vratislav a dobudoval sv. Václav. Přenesení kněžny Ludmily do Prahy v roce 925 bylo symbolem plebiscitu, který přisoudil sv. Ludmile gloriolu svatosti. I proto, že byla vychovatelkou sv. Václava, který za svého vládnutí dovršil její snahy mířící k české státnosti. Státnosti, jejíž základy podle tehdejších diplomatických zásad vyrostly z pojetí královské křesťanské služby a jak bylo vysvětleno výše - zprostředkované střední Evropě zmíněným panonským arcibiskupem sv. Metodějem.

První české kněžně, sv. Ludmile je možné vzdát hold přímo v bazilice sv. Jiří na Pražském hradě, kde je její hrobka, a kde v den jejího svátku 16. září v 17 hod bude slavnostní bohoslužba ke cti sv. Ludmily. V sobotu 18. září se uskuteční národní Svatoludmilská pouť přímo v místech, kde byla ve věku 61 let najatými vrahy zavražděna - na Tetíně.

(Pro přípravu textu byly použity vybrané části slavnostního projevu kardinála Dominika Duky ke svatoludmilskému výročí.)

]]>
CÍRKEV Fri, 17 Sep 2021 06:16:59 +0000
Václav Klaus: Naše země stojí před zásadním ohrožením své existence! http://www.a.mx.fragmenty.cz/index.php/spolecnost/item/3656-vaclav-klaus-nase-zeme-stoji-pred-zasadnim-ohrozenim-sve-existence http://www.a.mx.fragmenty.cz/index.php/spolecnost/item/3656-vaclav-klaus-nase-zeme-stoji-pred-zasadnim-ohrozenim-sve-existence Prezident Václav Klaus na nedávné konferenci pořádané jeho institutem IVK v Obecním domě v Praze vysvětlil nabitému Gregrovému sálu jaké  měly být  v současné velice vážné zahraničně politické situaci hlavní priority současných voleb.

Zatímco naši občané žijí většinou v naivní představě, že jediné nebezpečí naší republiky - Koronavirus - už ztratil na síle a mohou se vesele věnovat svým zahrádkám, výletům, dokonce ti odvážnější i cestám do zahraničí, netuší, že "covidové" hysterie zneužila Evropská unie (EU) k výraznému zvýšení svého vlivu na "své" státy a tedy i na nás. Přestože již v roce 2020, tedy na počátku covidové paniky, na toto nebezpečí poukazoval Institut Václava Klause (IVK) svou 49. publikací "Karanténa", nikdo na to nedbal. Dokonce chodily do naší redakce, která o knize psala, urážlivé maily, že životy lidí mají větší cenu než nějaká ekonomika či suverenita... A právě strachu občanů o život, přiživovaného denně našimi tzv. veřejnoprávními médii, využila EU a dělala vše pro to, aby si splnila své dlouhodobé sny - uskutečnit svou pomatenou ekoteroristickou představu o zelené unii bez CO2 (a tedy bez rostlin, které ho k životu potřebují stejně jako my kyslík) a především k uskutečnění svého největšího snu o vzniku jednotného superstátu EU. Superstátu EU  bez tak protivných národních státečků, jejichž někteří lídři neustále zdržují úředníky od práce nesmyslnými požadavky na jakousi svobodu a demokracii, odmítají se starat o nebohé hosty německé kancléřky Merkelové ani přijímat zvrácenou genderovou ideologii a pozitivní diskriminaci pro nejrůznější, mnohdy životu nebezpečné, menšiny. Bez naprostého zájmu médií proto prošla zpráva, že od roku 2019 probíhá dlouhodobá "Konference o budoucnosti Evropy" , která má  do roku 2024 určit konečnou podobu evropské integrace,  tedy po překladu z euronewspeaku, vznik jednoho společného superstátu EU. Což by nevratně ovlivnilo politiku, kulturu, náboženství i celý obrys evropského kontinentu na staletí.

Znamenalo by to zánik našeho státu a jeho rozdělení na několik příhraničních regionů spojených se sousedními, rovněž zničenými státy. Regiony navíc zaplněnými muslimskými hosty kancléřky Merkelové. Tato snaha EU zastiňuje všechny naše současné domácí problémky, o nichž budeme za měsíc rozhodovat ve volbách. Hlavně proto, že po zániku ČR by nám stejně vládli úplně jiní lidé.

Na štěstí zatím v Radě Evropy stále ještě platí, že na takto závažná rozhodnutí potřebuje EU 100% souhlas všech prezidentů či jimi pověřených premiérů jednotlivých zemí.  Jako první nejvíce protestoval maďarský prezident Orbán. Vypadalo to, že ho EU vyloučí ze svých řad a ostatní už budou jako ovce poslušní. Zmýlila se, jejímu diktátu se odmítlo podřídit i vlastenecké Polsko a to již není díky své velikosti přehlédnutelný stát. Předsedkyně EK Leyenová proto na chvíli zmlkla, pana Orbána z EU nevyhodila  a začala se víc věnovat  sice rovněž nesmírně nebezpečnému projektu - "Evropského zeleného ůdělu" - "European Green Dealu" čímž akutní zánik členských států EU byl na chvíli oddálen.

Skuteční státníci  z okolních postkomunistických zemí střední a východní Evropy ale vědí, že je to klid před bouří a s výjimkou europeistického Slovenska, pořádají společné konference, na nichž se snaží dohodnout, jak postupovat do budoucna, aby se zabránilo této největší katastrofě v historii, která se na Evropu valí. Aby  její 2000 let stará křesťanská kultura nezanikla a naši potomci nežili pod hrůzovládou šaríi muslimských krutých nájezdníků. A protože náš bývalý prezident Václav Klaus je ve světě již desítky let velice známý svými přednáškami, referáty, knihami a články o nebezpečí tohoto projektu, je na tyto konference zván i přesto, že již po formální stránce není výkonným politikem. A on jako bytostný vlastenec a demokrat se snaží ze všech sil úsilí paní Leyenové a jejích nohsledů zabránit, jezdí na setkání těchto státníků a burcuje proti zániku naší republiky, za kterou naši předkové pokládali doslova životy. Bojuje tím za svobodu každého z nás.

Václav Klaus vyzval na universitě v Toruni k sametové revoluci v EU

Na poslední konferenci 12. srpna 2021 v polské Toruni poukázal ve svém projevu (celé znění uvedeno na konci článku) na naivní a neomluvitelně nezodpovědný vstup naší republiky do postdemokratického, nadnárodního a centralisticky organizovaného útvaru EU. Do útvaru, který neusiluje o volný trh ani o parlamentní demokracii a je povznesený nad staré evropské civilizační tradice, jakými jsou koncepce národních států, rodina a tisíciletá křesťanská kultura. Do útvaru, v němž se politická korektnost, multikulturalismus, pozitivní diskriminace a human-rightismus staly důvody pro potlačování svobody slova a pro umlčování opozice. Stupeň manipulace valící se k nám z Bruselu mu připomíná éru pozdního komunismu. Ze všech těchto důvodu dospěl k závěru, že EU je již neopravitelná, ale že Evropa proto potřebuje zásadní změnu, novou sametovou revoluci. Ohlas na jeho projev byl obrovský a soukromá universita Toruńska Szkoła Wyższa udělila mu za mimořádný příspěvek k politickému, hospodářskému, kulturnímu, vědeckému a sociálnímu rozvoji střední a východní Evropy prestižní Jagellonskou cenu.

Suverenita jednotlivých členských zemí  je sice v  antidemoktratickém útvaru zvaném EU již nyní fakticky minulostí, přece však nás ještě bruselské elity nemohou zrušit tak jednoduše, jak si představovaly, a to díky dosud platnému právu veta platícího pro představitele jednotlivých států v Radě Evropy. Jde tedy o to, aby státy střední a východní Evropy nespokojené se současnou politikou EU nepovolily a snažily se toto právo udržet. Aby za svobodu svých států bojovaly jako celek. Je naděje, že pokud by pohrozily společným vystoupením z EU, mohla by se EU zaleknout, že strhnou i další země - vzpomeňme jen na výsledky referend v Holandsku a ve Francii. A i přesto, že již mnoho let je profesor Klaus přesvědčen, že je neopravitelná, mohla by se začít chovat slušněji.  A pokud ne, pak setrvání v ní je státní sebevraždou. Proto se nadále státníci, kteří chtějí své státy zachovat, nadále setkávají a radí se jak postupovat.

Václav Klaus vysvětlil v Karpaczi jak by se měly chovat východoevropské a středoevropské země vůči EU jako celku

V úterý 7. září 2021 odcestoval profesor Václav Klaus na pozvání přítele prezidenta Kaczinského opět do Polska, aby na konferenci v  Karpaczi představil svůj pohled na to, jak by se v současné velice vypjaté situaci po vyhlášení  předsedkyní Evropské komise (EK) Ursuly von der Leyenové "Evropského zeleného údělu" - "European Green Dealu" a po jejím sdělení, že EK hledá svého nového Liedershipa, měly chovat východoevropské a středoevropské země vůči EU jako celku. 

"I když je mi jasné, že Evropa nehledá nového Liedershipa, ale přeje si, aby byl vybrán ze současných  potenciálních liederů, kteří ji i nadále chtějí vést k zářným zítřkům, a že rovněž  vím, že z 530 stranách referátů, které na konferenci zaznějí, bude 99 % psáno opačně smýšlejícími osobnostmi typu Tusků a nejrůznějších NGO, přijal jsem pozvání, protože si vážím prezidenta Kaczinského a těším se na setkání a na rozhovor s ním o tom, kam chce směřovat Polsko on," uvedl před odjezdem na konferenci prezident Václav Klaus a ještě dodal, že neví, nebude-li tam tentokrát lynčován, protože se obává, že tam bude strašným způsobem provokovat tím, že se chce hned v úvodu zeptat paní   Leyenové jak může  navrhovat Liedershipa v instituci, která postrádá demos neboli lid. V Polsku existuje demos, takže může mít lidra, kterým je Kaczinský, v Maďarsku rovněž existuje démos, takže může mít lídra a tím je Orbán.

Jaký závěr z výše uvedeného učinit je podle redakce Fragmentů jasný: 

Vystupme z EU referendum - nereferendum než nás rozpustí v kotly evropských regionů

Ano v EU skutečně není demos a proto je tam v čele jen jakási paní Leyenová. EU skutečně potřebuje zásadní změnu, ale ne k větší centralizaci, ale naopak návrat k principům Evropského hospodářského společenství suverénních zemí. Jenže o tom nechtějí její vládnoucí úředníci slyšet. Chce-li to někdo docílit, musí v ní  vyvolat kontrarevoluci. Ještě lepší by ale bylo, aby se nalezl lídr, který by vzal na sebe odpovědnost, praštil do stolu a vzal na sebe historickou odpovědnost za vystoupení z EU. Referendum - nereferendum. Jeho výsledky by stejně evropští byrokraté neuznali, jako v Holandsku či Francii. 

O Klausově představě jak by se měly nespokojené státy v EU chovat, přineseme zprávy v dalším článku. Jak ale víme, za celých 30 let nezměnil své dosavadní postoje a dá se proto předpokládat, že ani svůj dosavadní postoj k EU nezmění. A to i přesto, že to chce opravdu velkou vnitřní sílu hovořit proti většině europeistů v přeplněných sálech. 

 **********************************************************************

Text projevu prof. Václava Klause na semináři v Toruni, který mu vynesl velký aplaus za výzvu k sametové revoluci č.II

Toruń Speech: Is it possible for Central and Eastern European states to preserve their identity in the European Union?

ENGLISH PAGES, 12. 8. 2017

Your Magnificence Mdm. Rector, Professors, Students, Distinguished Guests, Ladies and Gentlemen,

It is a great pleasure to be for the first time in your beautiful historic city and it is a great honour for me to receive the highest award of your University – the Jagiellonian Prize. I take it – as a Czech – very seriously.

I consider the Jagellonian period in our relations historically very important and for our present times also very inspiring. In one moment of history, six hundred years ago, the Poles, the Czechs and the Hungarians (and together with them the Slovaks) cooperated under the Jagellonian rule to defend their common interests against possible threats, coming both from the West and from the South. Though it did not last long, the Jagellonian period gave us an example which we continue to develop – to a certain extent and in a new historic setting – now under the “V 4” label.

This is not my first award from a Polish university. Five years ago, I got an honorary doctorate degree from the Cardinal Stefan Wyszyński University in Warsaw. When receiving it, I stressed that I take it as a personal award which reflects my own political and academic activities, but I added that I take it also as an extraordinary and friendly gesture towards my country, the Czech Republic, for which Poland is not only a neighbour with similar historical experiences but also a country with which we have many things in common. I take your prize in the same spirit. The positive development of the Czech-Polish and Polish-Czech relations has always belonged to my political and personal priorities. Let me express once again my gratitude to the Senat of the Jagiellonian College in Toruń and to you, Mdm. Rector, for having recognized this fact.

I visited Poland many times both in the communist era and in the later years. I have always found your country to be the closest one to the Czech Republic. I am proud to have had the opportunity to give speeches and lectures here and to have four of my books translated into Polish and published in your country. The titles of these books indicate my lifelong topics and to a certain extent even my positions on them:

Błękitna planeta w zielonych okowach (which covers my already long-lasting fight with the irresponsible global warming alarmism);

Czym jest Europeizm? (which was my short critical summary of the ideology of europeism);

Gdzie zaczyna się jutro (containing my discussion of communism and of the subsequent transformation era);

My, Europa i świat (my interpretation of the most important international events I experienced as a politician in the post-communist era).

The Czech Republic and Poland are neighbours which inevitably results both in a peaceful coexistence in some moments of history and times of disputes and conflicts in others. It was interesting for me to find out – while preparing my trip – that a Czech protestant scholar and humanist Pavel Stránský ze Záp spent two decades as a professor at your Evangelic Gymnasium almost four centuries ago (being forced to leave Bohemia after the victory of Catholic armies organized by the Habsburg Empire in the battle of White Mountain on the outskirts of Prague at the beginning of the 17th century).

Being both situated in Central Europe, we also used to have the same, not always friendly neighbours – Germany on the one side, and Russia on the other. There is, nevertheless, a difference. The Czech Republic is geographically slightly better located which means that our clashes with Russia have not been so frequent and so tragic as yours. For that reason, it is fair to say here today that we may see a current Russian danger less dramatically than you.

By suggesting a title of my today´s speech, you helped me to think thoroughly about a very important topic: Is it possible for Central and Eastern European states to preserve their identity in the European Union? I see this as the issue, the topic, the question of our times. And as the issue of my life.

The fall of communism – I am convinced that you in Poland have the right to call it a victory over communism – brought both of us the hope and optimism we had been dreaming of for so long. Looking back at the last quarter of the century, we dare say that we both have succeeded in our endeavours. Our countries are very different now than thirty years ago. We are both convinced that the Polish and Czech transformations were the most radical and profound in the Central and Eastern Europe, not to speak about the developments in the post-Soviet Union territory. These early achievements provided us with a very good starting position.

As I said, the early years of the post-communist era were successful but I am afraid that we went through something like a U-curve development, probably more in the Czech Republic than in Poland. The visible and undoubtedly positive changes at the beginning were followed by a slow return to a more socialist, more centralistic, more etatist, less free and less democratic society than we had wished and planned.

It was partly caused by ourselves – by our insufficient belief and faith in freedom, free markets and historically proven values, customs and behavioural patterns – and partly by our almost innocent, inattentive and – as we can see now – unforgivably careless entering the post-democratic, transnational and supranational, centralistically organized European Union, violating parliamentary democracy, guaranteeing neither free markets nor old cultural and civilizational European traditions.

Both our countries wanted to participate actively in the European processes and developments. We didn´t, however, need the EU membership as an international safeguard for our getting rid of communism. We didn´t need help from the West in this respect. In the resolute and unhesitating rejection of the old communism, we were strong enough – perhaps more than most of other post-communist countries. We were genuinely happy when regaining our freedom and our sovereignty. We wanted to become standard European countries in the old sense. After four decades of being locked in the semiautarchic Soviet Empire, we wanted to be a part of a friendly cooperation with other European countries to our mutual benefit.

To connect these ambitions of ours with the participation in the European integration process was possible and meaningful only at the beginning, in 1989, in the pre-Maastricht era. It becomes less meaningful now, in the post-Maastricht and especially post-Lisbon era. The European integration process has been transformed by these two treaties into a European unification process. Due to it, the sovereignty of the individual EU member states practically vanished.

The currently prevailing EU ideology (I used to call it Europeism) undermines the traditional, historically proven, main building blocks of the European society:

the nation state – by favouring regions to states and by attacking a nation state as an awful and abominable basis for nationalism (and, therefore, for wars);

the family – by promoting genderism and feminism, by proposing all kinds of registered partnerships and same-sex marriages, by questioning the natural sexual orientation of men and women, etc.;

the man – by trying to create a new European man, homo bruxellarum, by artificially mixing citizens of European countries and – especially in the recent era – by promoting and organizing the mass migration of individuals without European roots into Europe.

The non-explicitly formulated ambition of current European elites is to destroy all naturally risen collective entities and such concepts as nation, religion, civilization and culture and to create a fragmented society of atomized individuals who would blindly follow their instructions, directives and required models of behaviour. I was pleased to find that the same point was raised by President Trump in his recent Warsaw speech when he said that “our freedom, our civilization and our survival depend upon the bonds of history, culture and memory”.

All what we can see in Europe now is done under the umbrella of political correctness, multiculturalism and human-rightism. These “isms” (or doctrines) have become the principle ways and methods aiming to block a serious discussion about fundamental issues, aiming to eliminate free speech, indoctrinate new generations, and silence the opposition. Some of us experienced such an arrangement in the communist era. To make such a comparison is not a provocative overstatement. The contemporary degree of manipulation and indoctrination reminds those of us who are alert and live with open eyes the era of the late communism.

It is our task to stop it. It is a task for all of us. It is, of course, a special task for schools and universities. The universities are – or at least should be – the citadels of a free discourse, of a free exchange of views, of a sophisticated argumentation. They should fight prejudices, apriorisms, politically motivated half-truths or non-truths. I wish your university much success in this effort.

This is also a special task for all European democrats, for this almost to extinction condemned species. Especially we in Poland and the Czech Republic, with our experience with communism, should be on guard. We have, in this respect, a special responsibility. We should become the custodians of old European values, traditions and customs. I am convinced that we have a certain comparative advantage which doesn´t exist in the West. I don´t take it as an overstatement or a mere hyperbole when I say that we have to help return the West to the West.

Coming back to the question you raised, I am obliged to say the following: it is possible for Central and Eastern European countries to preserve their identity but it requires a fundamental shift in Europe, something we used to call a Velvet Revolution in my country. The increasing frequency of acts of violence and terrorism in Western Europe, connected with mass migration, suggests that it may not to be so velvet.

I started my today´s speech by mentioning the Jagellonian tradition. At that time, our predecessors stood side by side to protect Europe and its civilization against violent Islamic Ottoman invasion. This experience and traditions motivate us to reject the dangerous and totally irresponsible policies of the current European elites, giving way to new Islamic ambitions on our continent. I am glad to have the opportunity to stress this on the soil of the Jagellonian College in Toruń.

Once again, let me repeat how grateful I am for being here with you today and for being distinguished with the highest award of your university. Thank you very much.

Václav Klaus, Jagiellonian Prize Award Ceremony Speech, Toruń, Poland, August 12, 2017.

 
]]>
haslingerova@fragmenty.cz (IVANA HASLINGEROVÁ, šéfredaktorka revue FRAGMENTY) SPOLEČNOST Thu, 09 Sep 2021 11:02:53 +0000
Rekviem za 11. září 2001, za nejzrůdnější islámské útoky, které navždy změnily svět http://www.a.mx.fragmenty.cz/index.php/cirkev/islam-zhouba-civilizace/item/3655-rekviem-za-11-zari-2001-za-nejzrudnejsi-islamske-utoky-ktere-navzdy-zmenily-svet http://www.a.mx.fragmenty.cz/index.php/cirkev/islam-zhouba-civilizace/item/3655-rekviem-za-11-zari-2001-za-nejzrudnejsi-islamske-utoky-ktere-navzdy-zmenily-svet Hrozivý mrak, který zbyl 11.9.2001 ze Světového obchodního centra pokryl nevratně svou šedí celou do té doby šťastnou a svobodnou Ameriku

Člověku připadá, jako by to bylo dneska a nikoliv před dvaceti lety, kdy jsme se zděšením sledovali, jak první letadlo plně naložené leteckým benzínem v 8:46 místního času explodovalo nárazem do první budovy Světového obchodního centra v New Yorku a  druhé pak v 9:03. Obě budovy zvané místními Dvojčata se  v důsledku požáru, který tato letadla zapříčinila, zhroutily  a dokonáno bylo v 10:28 hodin. Obyvatelé Spojených států si 11. září 2021 jistě tuto strašnou a bezmeznou tragédii připomenou. Tragédii, která nezměnila pouze životy pozůstalých a vzhled New Yorku, ale celý svět. Spolu s nimi si toto hrůzostrašné a neblahé výročí připomenou i čeští umělci v New Yorku pořadem zvaným REKVIEM 2021/Requiem 2021 České centrum New York ve spolupráci s Harmony Foundation  a Generálním konzulátem ČR v New Yorku chystá pietní večery připomínající 11. září 2001 a oběti teroristických útoků. Hlavní částí programu s názvem Rekviem 2021 bude digitální show spojená s videomappingem na hudební rekviem skladatele Juraje Filase. Akce se konají ve Velkém sále České národní budovy na Manhattanu. Projekt podpořily visegrádské země a sdružení evropských kulturních institutů v New Yorku EUNI. 

 

Trumpovi stejně jako mně Dvojčata schází, mešita na Manhattanu v jejich blízkosti by byla jen zneuctěním na tří tisíce obětí islamistického terorismu… Snímek Břetislav Olšer
 
Světové obchodní centrum v New Yorku zvané Dvojčata na Manhattanu schází všem, kteří zažili 11. září 2001 nejbestiálnější útok muslimských fanatiků, v němž ve dvou jejich věžích zahynulo skoro 3000 lidí.
 

.Snímky FBI zachycující vyšetřování teroristického útoku na Pentagon z 11. září 2001.

Snímky zveřejněné Americkým Federálním úřadem pro vyšetřování (FBI) ukazují, jak to na místě vypadalo krátce po tragédiiRekviem znamená česky zádušní mši neboli mši za zemřelé. V katolické liturgii je tato mše sloužená jako součást pohřebních obřadů či při příležitosti zvláštní vzpomínky na zemřelé. Lepší název pro vzpomínku na 3000 zavražděných nemohl nikdo vymyslet. Kéž by si Američané při této vzpomínce na bestiální činy spáchané věřícími muslimy už konečně uvědomili, jakým vzorem pro svět USA byly, a vrátili svou zemi do doby před touto bestiální tragédií a tím i celý náš civilizovaný svět, který je ve všem odjakživa následuje. 
PODROBNOSTI O PROGRAMU ČESKÝCH UMĚLCŮ V NEW YORKU
Podrobnosti o programu se dozvíte následujícím sdělením, které zaslala našemu listu Petra Jungwirthová, Čtěte:

HUDEBNÍ KATARZE A „ ODCHÁZENÍ“ 

Rekviem 2021- tak zní název programu sestávajícího ze dvou pietních večerů konaných ve čtvrtek 9. 10. 2021 a v pátek 10. 9. 2021 (tj. v předvečer teroristických útoků). Součástí nevšední podívané bude digitální projekce spojená s videomappingem připomínající temné dvacetileté výročí tragické události. Obrazy multimediální show umocní hudební rekviem Oratio Spei (Modlitba za naději) Juraje Filase. Sám autor věnoval tento svůj opus všem obětem mezinárodního terorismu. Filas se řadí ke špičce soudobých skladatelů. Svým celoživotním dílem navazuje na estetický a filosofický ideál mistrů předchozích staletí, jejichž hudební katarze dodává lidem naději dodnes. Na střeše České národní budovy v centru Manhattanu pak budou následovat další dvě exhibice virtuální reality se stejným hudebním podkladem. Jejich autory jsou čeští umělci Markéta Gebrian a Alex Dowis. Celý program je v režii mladé americké filmařky českého a slovenského původu Anny Evy Kotyzy, která žije a pracuje v New Yorku.

ARNOŠT KAREŠ, GENERÁLNÍ KONZUL ČR V NEW YORKU:

Na 11. září 2001 nelze zapomenout, každý z nás na něj má osobní vzpomínku. V tento tragický den byli tady s Newyorčany také naši diplomaté, Češi žijící a pracující v New Yorku
a samozřejmě krajané. Prožívali jsme s nimi těžké chvíle zármutku a každý rok v tuto dobu na oběti, které si útoky vyžádaly, vzpomínáme. Letos, při 20. výročí, je tato vzpomínka mimořádně silná, a proto se chceme v tichosti sejít a při rekviem Juraje Filase věnovat naši vzpomínku všem obětem, ale také těm, kteří pomohli Americe znovu na nohy

Markéta Gebrian svou nevšední výtvarné virtuální exhibici popisuje jako transcendentální interpretaci toho, co je za hranicí lidské zkušenosti. „Odcházení duše tunelem za světlem do kosmu. Je to 360stupňové video vytvořeno pomocí 3D modelu a VR programu,”uvádí doslova.

MIROSLAV KONVALINA, ŘEDITEL ČESKÉHO CENTRA NEW YORK:

„Rekviem 2021 připomíná 20. výročí tragických událostí z 11. 9. 2001 a ty, kteří v tento den a po něm přišli o život. Digitální show se bude promítat na stěny Velkého sálu Bohemian National Hall, následné virtuální 360stupňové exhibice budou na střeše Národní budovy. Celovečerní program je výsledkem mnohaměsíční spolupráce výtvarnice Markéty Gebrian, semifinalisty soutěže America’s Got Talent z ČR Alexe Dowise, česko-americké výtvarnice Jitky Exlerové a americké režisérky Anny Evy Kotyzové, jejíž rodiče pocházejí z bývalého Československa.“

V programu zazní nahrávka rekviem skladatele Juraje Filase tak, jak byla natočena v pražském Rudolfinu v roce 2013 s pěvci Metropolitní opery z New Yorku, díky úsilí Harmony Foundation v obsazení Ana María Martínez - soprán, Matthew Plenk  - tenor, Filip Bandžak - baryton, Kühnův smíšený sbor, Symfonický orchestr hlavního města Prahy - FOK řídil Kent Tritle. 

Každé ze dvou představení může během dvou dnů zhlédnout maximálně 80 pozvaných hostů, kteří si připomenou nejtragičtější útok na Spojené státy od 2. světové války, ale zejména vzpomenou na jeho oběti. Vzhledem k pandemickým cestovním restrikcím vzniká celý program mezi severoamerickým kontinentem a Evropou na dálku.  Celkem se jedná o dvě identická představení, která se však musí obejít bez fyzické účasti českých umělců s výjimkou Markéty Gebrian, která je v současné době v rámci Fulbrightova programu v New Yorku osobně přítomna.

REKVIEM 2021/  Requiem 2021, Datum: 9. září (čtvrtek) 10. září (pátek), Začátek vždy v 19:30 hodin, Místo konání: Bohemian National Hall, Režie Requiem 2021: Anna Eva Kotyza, Hudba: Juraj Filas, Umělecká vedoucí: Jitka Exlerová, Výtvarník: Ash Black, Virtuální doprovodná exhibice 01: Markéta Gebrian, Virtuální doprovodná exhibice 02: Malování světlem: Alex Dowis, Hlavní organizátoři: Harmony Foundation, České centrum New York,  Vzniklo za podpory: BBLA New York, Velvyslanectví ČR v USA, Generálních konzulátů ČR a SR v New Yorku a dále polského a maďarského kulturního institutu v New Yorku. Kontakt pro novináře: Česká centra: Oddělení marketingové komunikace a IT, Petra Jungwirthová, tisková mluvčí;  M: 725 890 030, E: jungwirthova@czech.cz; komunikace@czech.cz

]]>
haslingerova@fragmenty.cz (IVANA HASLINGEROVÁ, šéfredaktorka revue FRAGMENTY) ISLÁM - ZHOUBA CIVILIZACE Thu, 02 Sep 2021 08:58:07 +0000
Když se spojí milovníci zvířat, dějí se zázraky http://www.a.mx.fragmenty.cz/index.php/umeni/plac-zvirat-a-moralka-naroda2/item/3653-kdyz-se-spoji-milovnici-zvirat-deji-se-zazraky http://www.a.mx.fragmenty.cz/index.php/umeni/plac-zvirat-a-moralka-naroda2/item/3653-kdyz-se-spoji-milovnici-zvirat-deji-se-zazraky Pomozme jim změnit život bez bolesti s stresů
Je až překvapivé kolika lidem není osud laboratorních zvířat lhostejný a všem za tyto mnohdy nelidsky týrané němé tvory za to děkujeme. V současné době se snaží spolek Svoboda zvířat rozjet celoevropskou kampaň Evropu bez pokusů na zvířatech. Jde o zákaz zbytečných a mnohdy velice bolestivých pokusech na živých zvířatech místo provedení téhož simulacemi na počítačích. Smyslem akce je především to, že i zoologové, lékaři a kosmetici si musí uvědomit, že žijí ve třetím tisíciletí a naučit se pracovat s novou výpočetní technikou. A povinností politiků je vytvořit zákony, kterými je k tomu dotlačí. Samozřejmě je jasné, že nejde stoprocentně odbourat například nácvik lékařů u nových operačních metod některých orgánů jako srdce, mozku a dalších na prasátkách a že zkouška nových vakcín proběhne nejdříve na zvířatech, aby byly povoleny aplikace na lidech. To jde ale o málo případů a lékaři se snaží, aby tato zvířata přežila, aby mohli zaručit, že i lidé přežijí a získali povolení prvních operací na nich. Jako fyzik však vím, že většinu mnohdy mnohaleté práce při jejich studiu a následné výrobě léků jde ale ve třetím tisíciletí dělat na počítačových modelech místo mnohdy nelidsky bolestivých pokusech na zvířatech. Nejde jen o pejsky či opičky, ale zejména o naprosto bezcitné chování k myškám a potkanům či králíkům... Ty neberou povětšině laboranti jako cítící bytosti. Proto mne potěšil dopis paní Dominiky Juhásové ze Svobody zvířat, že se její úsilí o sehnání peněz na výše uvedenou kampaň podařilo a akce za zamezení pokusů na zvířatech se může rozjet. Uvádím dopis v plném znění. 
Dobrý den! Musím se s Vámi podělit o skvělou zprávu! Do dnešního dne se podařilo vybrat celých 721 721 Kč  na kampaň za Evropu bez pokusů na zvířatech. S takovou částkou to rozjedeme opravdu ve velkém a Evropskou občanskou iniciativu podepíše dostatek lidí, aby konečně skončilo týrání zvířat v laboratořích. V něco takového jsem vůbec nedoufala. Myslela jsem, že lidé považují pokusy na zvířatech za nutné zlo. A že stěží vybereme 97 tisíc, což byl náš původní cíl. Ale výsledek mi ukazuje, že lidi týrání zvířat v laboratořích opravdu trápí. Dosud 1268 lidí bylo ochotných darovat svoje peníze na to, aby tohle peklo skončilo! Peníze na kampaň tedy máme a brzy to rozjedeme :-). Nicméně pokud ještě chcete přispět, máte poslední možnost - i kdyby to měla být jen desetikoruna  díky níž zajistíte podpis jednoho člověka pod naši iniciativu. 
 
Vím, že Vám na zvířatech opravdu záleží a chcete pro ně lepší budoucnost. Loď právě odjíždí a tohle je Vaše možnost naskočit. Tak co? Přidáte se?  Pak klikněte na:  JDU DO TOHO
Dominika Juhásová, priznivci@svobodazvirat.cz
 

Co k tomu, kromě poděkování za plačící zoufalá zvířata dodat? 

Snad ještě to, že má  plnou mediální podporu naší Kulturně-hospodářské revue Fragmenty v rubrice Pláč zvířat.  Tam jsme umístili i její včerejší článek PODPOŘTE PROSÍM UKONČENÍ ZBYTEČNÝCH UTRPENÍ ZVÍŘAT V LABORATOŘÍCH, ZEJMÉNA KOSMETICKÝCH, KDE NEJDE O VÝVOJ LÉKŮ ZACHRAŇUJÍCÍCH ŽIVOTY.

Kdysi jsme mediální podporou zachránili spolu s dalšími milovníky zvířat několik kamionů chrtů týraných a bestiálně zabíjených ve Španělsku po neúspěšných závodech a také ročně 20 000 psů a koček střílených na Slovensku po 14 dnech v útulcích. Pak jsme spolubojovali také úspěšně proti množírnám psů a nyní má naši podporu tato akce. Posíláme naši revui všem politikům, kulturním pracovníkům a do redakcí takřka všech médií a doufáme, že i jako v předchozích letech se i nyní někdo z vlivných osobností najde, kdo projeví zájem. Víme, že to nebude lehké, neboť půjde o změnu legislativy a bude to proto boj obtížný neb v tom pojedou miliardy vysoce movitých firem, ale kdyby to pomohlo alespoň zamezení nevětších excesů, které se naprosto zbytečně na zvířatech dějí, bude to pro nás velká odměna. Takže paní Juhásová Jdeme s vámi do toho :-)

]]>
haslingerova@fragmenty.cz (IVANA HASLINGEROVÁ, šéfredaktorka revue FRAGMENTY) PLÁČ ZVÍŘAT A MORÁLKA LIDÍ Wed, 25 Aug 2021 10:14:18 +0000
Podpořte prosím ukončení zbytečných utrpení zvířat v laboratořích, zejména kosmetických, kde nejde o vývoj léků zachraňujících životy http://www.a.mx.fragmenty.cz/index.php/umeni/plac-zvirat-a-moralka-naroda2/item/3651-podporte-prosim-ukonceni-zbytecnych-utrpeni-zvirat-v-laboratorich-zejmena-kosmetickych-kde-nejde-o-vyvoj-leku-zachranujicich-zivoty http://www.a.mx.fragmenty.cz/index.php/umeni/plac-zvirat-a-moralka-naroda2/item/3651-podporte-prosim-ukonceni-zbytecnych-utrpeni-zvirat-v-laboratorich-zejmena-kosmetickych-kde-nejde-o-vyvoj-leku-zachranujicich-zivoty TISÍCE ZVÍŘAT TRPÍ PŘI TESTOVÁNÍ KOSMETIKY, NÁSLEDNĚ JSOU ZABITY A ROZŘEZÁNY...  Proto prosíme neprovádět na zvířatech zbytečně drastické pokusy ale jen v krajních případech jde-li o záchranu života novým lékem. Omezme toto mučení zvířat na minimum.
Už téměř dva měsíce sbíráme peníze na rozjezd Evropské občanské iniciativy. Jejím cílem bude postupně ukončit pokusy na zvířatech v celé EU. Zbývají poslední tři dny, kdy je možné darovat a podpořit konec utrpení psů, koček a dalších zvířat v laboratořích. Do cílové částky chybí 40 tisíc Kč. Vím, že Vám na zvířatech záleží a trápí Vás jejich zbytečné utrpení. Proto se na Vás dnes obracím s prosbou o mimořádný dar. Jen díky lidem jako jste Vy jsme mohli úspěšně bojovat například za zvířata na kožešinových farmách nebo v cirkusech. A jen díky lidem jako jste Vy budeme moci bojovat i za zvířata v laboratořích a jednou provždy ukončit jejich utrpení.

P.S.: Před pár týdny EU zveřejnila statistiky pokusných zvířat za rok 2018. Není to veselé čtení. Počet pokusů oproti předchozímu roku téměř neklesl a přibylo pokusů, které způsobují zvířatům největší utrpení. A také stále probíhají pokusy na zvířatech i v případech, kde již existují schválené metody bez zvířat. Jak je vidět, naše kampaň bude opravdu potřeba. Samo od sebe se nic nezmění. Sami to ale nezvládneme. Pokud chcete skutečnou změnu, prosím, podílejte se na ní spolu s námiMoc děkujeme.

Ano, jdu do toho!

Lublaňská 18, Praha 2, 120 00
 
 
 
]]>
PLÁČ ZVÍŘAT A MORÁLKA LIDÍ Mon, 23 Aug 2021 11:53:22 +0000
Rozhodně už NEPŘIJÍMAT v ČR žádné další Afghánce http://www.a.mx.fragmenty.cz/index.php/cirkev/islam-zhouba-civilizace/item/3650-rozhodne-uz-neprijimat-v-cr-zadne-dalsi-afghance http://www.a.mx.fragmenty.cz/index.php/cirkev/islam-zhouba-civilizace/item/3650-rozhodne-uz-neprijimat-v-cr-zadne-dalsi-afghance Těchto bojovníků Talibánu se již podle VOX POPULI v Rakousku vyklubalo velké množství z příchozích utečenců přišedších do Rakouska balkánskou cestou. Proto je přijímání těchto lidí velice nebezpečné!

Rozhodně už NEPŘIJÍMAT k trvalému pobytu v ČR žádné další Afghánce, než ty, které přivezly letecké speciály a kteří byli prověřeny už českými vojenskými službami na území Afghánistánu. Budiž nám výstrahou příklad Francie, která v roce 1962 přijala uprchlíky, kteří spolupracovali s francouzskou správou v Alžíru, a kterým hrozil smrtelně nebezpečný postih od alžírských nacionalistů, kteří zvítězili nad Francií a Francie Alžír vyklízela. Ačkoliv první generace byla za záchranu života Francii vděčná, jejich potomci ve třetí generaci v tom lepším pískají při francouzské hymně, v tom horším páchají teroristické činy. Proto Rozumní, jejichž jsem předsedou, varují před přijetím dalších uprchlíků z Afghánistánu.

Rozumní,  se rozhodli kandidovat na kandidátce ekonomicky silné Aliance pro budoucnost spolu s dalšími stranami a hnutími: Agrární demokratická strana, Strana konzervativní pravice - Řád národa, Demokratická strana zelených DSZ - za práva zvířat (Pozor! NEJSOU to ti eurohujerští Zelení, které propaguje neustále ČT, naopak DSZ kandidovala spolu s námi za Suverenitu v roce 2010, kdy za nás kandidovala i Jana Bobošíková a málem jsme se dostali do parlamentu. Tato DSZ podporuje a zakládá útulky pro opuštěné a týrané pejsky a je proti týrání zvířat), Starostové pro kraj (jsou v ní ti starostové, co zásadně nesouhlasí se spojením Starostů s Piráty), Zdraví, sport, prosperita (lékaři a sportovci, kteří vyznávají heslo "sportem ke zdraví"). Naše heslo je Za spravedlnost a životní jistoty. Důležité je také, že pokud se dostane ALIANCE do parlamentu, má stoprocentní koaliční potenciál, čili může být součástí vlády. 

Já jsem např. ve stínové vládě nominován na ministra kultury a konečně bych mohl zařídit to, aby se v našich rádiích začaly zase hrát české, moravské a slezské písničky a nevyvážely se miliardy do zahraničí za převahu anglických a amerických písní. A vůbec bych podporoval skutečně českou kulturu, včetně kultury regionální. Chci také prosadit zákon o českém jazyku tak jak to také zatím bezúspěšně navrhovala KSČM. Vidíte nevýhodu toho, když strana není přímo v koalici ale pouze podporovatelkou. Není dle mého názoru možné, aby v ČR byly některé nápisy pouze v angličtině a v některých zahraničních firmách byla komunikačním jazykem pouze angličtina (a to říkám s vědomím, že sám anglicky naprosto plynně hovořím, právě tak jako německy a dalšími třemi jazyky). Prostě naše řeč se musí chránit jako dědictví národních buditelů Nyní nastoupí mohutná kampaň a počítáme s tím, že by ALIANCE mohla dostat až 8% hlasů

Kandidáty Rozumných najdete na všech kandidátních listinách Aliance pro budoucnost (APB). Držte nám ve volbách palce a když se vás někdo zeptá, koho budete volit a nemáte sami zatím žádného favorita, tak odpovězte Alianci pro budoucnost (APB) Děkuji.

Váš Petr Hannig, předseda ROZUMNÝCH, lídr kandidátky Aliance pro budoucnost v Královéhradeckém kraji

]]>
hannig.petr@seznam.cz (PETR HANNIG) ISLÁM - ZHOUBA CIVILIZACE Fri, 20 Aug 2021 09:44:40 +0000