Soukromá televize dostala pokutu za nevyváženost Doporučený

Pan Moravec má pravdu. Hovořit jen o tom co se líbí probruselskému vedení ČT a jinak "pst..." Pan Moravec má pravdu. Hovořit jen o tom co se líbí probruselskému vedení ČT a jinak "pst..."

Ať žije svoboda slova! Soukromá televize TV Barrandov dostává pokuty za nevyváženost. Poslední pokutu 400 tisíc korun dostala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) za "neobjektivitu a nevyváženost v pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa". V pořadu si totiž dovolil majitel TV Barrandov Jaromír Soukup neodpustitelnou věc. Kritizoval firmy, které dostávají pobídky od státu a přitom vyvádějí peníze do zahraničí. A co víc. Jako příklad uvedl pouze automobilku Škoda Auto, veliký zdroj reklam pro všechna média a ta neměla dokonce ani možnost se hájit. Tak alespoň zdůvodnil podle ČTK udělení pokuty předseda Rady Ivan Krejčí: „Problém je, že v pořadu Soukup prezentoval výběrově určitá fakta a  firma se neměla možnost hájit."  Postup RRTV je mementem pro všechna média, která si dovolí kritizovat nějakou velkou firmu za čerpání dotací a nepřidá k tomu hned rešerši všech dalších podobně se chovajících firem. Zřejmě si RRTV bere příklad z opozice, která také z cca 70 firem čerpajících před 18 lety dotace z EU na svá "ptačí hnízdečka" honí již 3 roky jedinou firmu premiéra Babiše. 

Naivně jsem si až dosud myslela, že pokud napadne novinář nějakou firmu za nekalé chování, může se tato firma bránit a vyhraje-li soud, pak dostane novinář právem postih za pomluvu. Pan Ivan Krejčí mne vyvedl z omylu. Podle něj se nemusí bránit firma, ale novinář, který odhalil její nekalé chování:"Televize se proti pokutě může bránit, pokud s ní nebude souhlasit. Může to napadnout žalobou a bude rozhodovat soud“. Jak je vidět, RRTV supluje naše soudy ještě před tím, než se vůbec o něčem dozvědí. Zajímal by mne postoj právníka, odkud bere RRTV možnost uvalovat pokuty jen proto, že se jí něco nelíbí, aniž o nich rozhoduje soud.  

Vláda, která má podle svých slov za stěžejní program boj s korupcí, místo toho, aby zajásala, že se konečně nalezl odvážný novinář, jehož  médium si dovolí upozornit na finanční nešvary a poslala Nejvyšší kontrolní úřad zkontrolovat, zda je pravda, na co upozornil, mlčí k tomu, že její RRTV napaří bez soudu pokutu tomuto investigativnímu novináři aniž cokoliv vyšetří a  firma si může dál dělat co chce a stát jí dál bude platit dotace, s nimiž bude nekale nakládat.

A to není jediná pokuta, kterou RRTV od pana Soukupa požaduje. Letos v dubnu  měla jeho televize zaplatit 200 tisíc korun za podle RRTV "tendenční a nevyváženou reportáž v pořadu Moje zprávy z  listopadu 2018. V reportáži Ryba smrdí od hlavy se zabývala státními zakázkami pro agenturu Dorland a podle RRTV prezentovala předem stanovený pohled snažící se ovlivnit postoje diváka ve prospěch záměru tvůrců." Zdůvodnění budí úsměv. Přece každý reportér, pokud zjistí nekalé jednání , tak se snaží upozornit, že má pravdu on a ne jím kritizovaná firma. Kde bere RRTV dopředu přesvědčení, kdo má pravdu, aniž věc nechá soudně přešetřit? 

Až dosud jsem si myslela, že v právním státě by postih měl dostat novinář od soudu, pokud jím napadená firma prokáže, že se chová podle zákona a on jí ublížil. Takto jen RRTV vysílá signál, že si mají novináři dát pozor a raději jen chválit a do investigatismu se nepouštět.

Silně to revokuje vzpomínky na dobu před 30 lety, kdy se o svobodě tisku nedalo hovořit.  Tehdy za postoj nevyhovující KSČ byl novinář bez soudu vyhozen či šel dokonce do vězení. Nyní KSČ vystřídala RRTV.  Je to velice, velice,  smutné!

Číst 2881 krát
Ohodnotit tuto položku
(0 hlasů)
Zveřejněno v MEDIOKRACIE

Právě přítomno: 940 hostů a žádný člen

Odebírejte Fragmenty

 

Style Setting

Fonts

Layouts

Direction

Template Widths

px  %

px  %