|
|
NAŠI OTEPLOVAČI POČASÍ MAJÍ ZPOŽDĚNÍ 150 LET Karel Berka Dnes a denně je vtloukáno do hlavy naším občanům, zejména naší nešťastné mládeži, která se to musí učit již od prvních krůčků do školy, že díky zplodinám průmyslové revoluce se za posledních několik desetiletí otepluje ovzduší a pokud nevydáme celosvětově nesmírné finanční prostředky na výrobu zařízení proti oteplování počasí, dojde nevyhnutelně ke katastrofě. A tak zatímco ve středověku se kšeftovalo s odpustky, aby se získaly finanční prostředky do kasy vládnoucí třídy pro lepší ovládání poddaných, tak přesně stejně se nyní kšeftuje s odpustky, které mají krásný název „Povolenky na vypouštění emisí oxydu uhličitého“. Hodnota těchto povolenek dosahuje miliardových částek. Skutečným problémem „boje proti oteplování počasí“ je však jeho načasování. Jak je známo z historie, celou průmyslovou revoluci zahájil vynález parního stroje. Dodnes má James Watt ohromný pomník přímo ve středu Londýna. Na tento vynález navázal rozvoj železniční dopravy. Již v roce 1845 bylo ve Velké Británii přes 2000 km kolejí. Dokonce na Velkou výstavu v Londýně v roce 1851 přivezly železnice přes 6 milionů lidí. Do Prahy přijel první vlak z Vídně v roce 1845. Víte, kolik bylo již tehdy vypuštěno do ovzduší špinavého kouře ze všech tehdejších lokomotiv, když jen pro zdolání většího stoupání při větším nákladu bylo nutno použít lokomotivy dvě? A při pomalé rychlosti se množství kouře násobilo. A tak důsledky na sebe nenechaly dlouho čekat. Příroda, která nebyla připravena na spalování uhlí ve velkém, to je průmyslovým způsobem, se začala bránit. Počasí se začalo oteplovat. V lednu a únoru přinášely noviny senzační zprávy o tom, že v Praze byl nalezen živý chroust, jenž „přinesen do teplého pokoje, velmi čilý byl, ano chvílemi i lítal“, obtěžovali komáři, na venkově rozkvétaly koncem ledna fialky a třešně a neobyčejně včasně se na vodu chystali voraři. Marně bychom hledali idylický obrázek „pravé staročeské zimy“. Evropa tehdy sněhu a zimy vůbec užila málo, zato z exotické Persie a jiných zemí přicházely zprávy o třeskuté zimě se spoustami sněhu. A proč byla třeskutá zima v Persii a nikoli v Evropě? Protože Persie zavedla železniční dopravu až v roce 1927. Tak toto jsem si nevymyslel. Je to citace z knihy, stránka 56, „Vzpomínka na Hradec Králové“ o počasí v roce 1866. Slovy: ROK TISÍC OSMSET ŠEDESÁT ŠEST. Při aplikaci dnešních zcestných ekologických teorií by byl příčinou oteplení ovzduší na tehdejší dobu nesmírný provoz železnic. To, že se dlouhodobě zhoršuje životní prostředí, je skutečnost, kterou pociťujeme všichni. Přesto, zcela nelogicky, se průměrný věk podstatně prodlužuje a bude se odcházet do důchodu později. Přesně stejně je nelogické, že odpustky s podivným názvem „Povolenky na vypouštění“ se zavádějí o 150 let později. Nebo ohlupování celé generace s oteplováním ovzduší nyní je pouze nástroj k ohromnému byznysu, nemající ve světových dějinách obdoby? |