|
|
Lidé chtějí od bank nižší poplatky Patrik Nacher Portál www.bankovnipoplatky.com vyvěsil na svých stránkách anketní otázku, jejímž cílem bylo zjistit, jaké hlavní důvody by vedly klienty ke změně banky. Otázka se přesně zaměřila na aspekt motivace, tedy co by klienty nejvíce motivovalo, aby změnili svůj bankovní ústav. Během více než 2 měsíců na otázku odpovědělo 2976 návštěvníků webu. Největší skupinu celkem podle očekávání tvořili respondenti, kteří odpověděli, že důležitou motivací pro změnu banky, by byly nižší bankovní poplatky. Tuto možnost označilo plných 81% bankovních klientů (2420 hlasů). Byť jsem očekával, že tato odpověď zaujme nejvíce respondentů, až tak vysoké procento je do jisté míry překvapením. Na druhém místě, ale s výrazným odstupem, klienti označovali, že by nová banka, ke které by přešli, měla mít hustší síť bankomatů – 5% (141). Ostatní možnosti pak respondenty vůbec nezaujaly a výsledky se pohybovaly mezi 1 a 3 procenty. Překvapivé to je zejména u odpovědi, která se týkala dobré pověsti banky. I přes zkušenosti lidí z krachů mnoha bank a kampeliček v průběhu devadesátých let, už dnes klienti obavy zřejmě nemají a motiv dobré pověsti banky pro ně důležitý příliš není – 3% (pouhých 92 hlasů). Zcela na posledním místě skončila motivace, kterou si vybralo něco málo přes 1% bankovních klientů – že by nová banka měla nabízet více bankovních produktů (35 hlasů). Jednoznačně se tak ukazuje, že současná nabídka bank je naprosto dostačující a že klienti už nepoptávají jiné nové bankovní služby, respektive jejich nabídka by pro tyto klienty nebyla motivací ke změně banky. Výsledky anketní otázky Co by pro vás bylo důležitou motivací při změně vaší banky? Nová banka by: měla nižší poplatky (2 420) 81 % nabízela služby osobního bankéře (73) 2 % nabízela více bankovních produktů (35) 1 % měla bezpečnější internetbanking (103) 3 % měla hustší síť poboček (47) 2 % měla hustší síť bankomatů (141) 5 % měla dobrou pověst (92) 3 % měla jinou výhodu (65) 2 % Celkem hlasovalo: 2 976
|