|
|
Bankovní služby a lidé se zdravotním postižením Patrik Nacher Poštovní spořitelna má účet Handicap, Česká spořitelna bankomaty pro nevidomé a GE Money bank institut druhého bankéře… Portál www.bankovnipoplatky.com odeslal v pondělí 22. 1. bankám anketní otázky, které se týkají bankovních služeb a zajišťování vlídného prostředí pro lidi se zdravotním postižením. Do pátku 26. 1. jsme obdrželi reakce od eBanky, Raiffeisenbank, HVB Bank, Poštovní spořitelny, České spořitelny a GE Money Bank. Z odpovědí lze konstatovat, že banky většinou nenabízejí speciální produkt pro lidi se zdravotním postižením. Jedním z důvodů mohou být rozšiřující se možnosti přímého bankovnictví a tudíž možnost ovládat svůj účet z domova. Výjimkou je Poštovní spořitelna, která mimo to nabízí speciální běžný účet Handicap, který byl, podle tiskového mluvčí, vytvořen ve spolupráci s handicapovanými lidmi. To není jediná zajímavá zpráva. Z odpovědí tiskových mluvčí jednotlivých bank vyplynula řada pozoruhodných informací.Například Česká spořitelna provozuje 35 bankomatů pro nevidomé a ve svých největších pobočkách má instalovány zvukové majáčky pro lidi se zrakovým postižením. Poštovní spořitelna svoje bankomaty upravuje pro lidi se zrakovým postižením. GE Money Bank zase nabízí pro nevidomé občany institut „druhého bankéře“, který stvrzuje činnost prvního bankéře. Podle vyjádření tiskových mluvčí vesměs všechny banky mají bezbariérový přístup či na přizpůsobení svých poboček handicapovaným lidem pracují. Poštovní spořitelna dokonce uvedla, že více než 2200 pošt je přizpůsobeno pro lidi s omezenou pohyblivostí. Všechny rozhovory najdete na stránkách www.bankovnipoplatky.com Seznam otázek: 1. Nabízíte nějaké konkrétní produkty pro lidi se zdravotním postižením? Jaké? 2. Sledujete ve svých plánech rozvoj služeb pro tuto komunitu lidí? Pokud ano, jakým směrem? Máte či chystáte například specializované služby pro neslyšící či nevidomé? 3. Jak to vypadá ve vašich pobočkách s bezbariérovým přístupem? Lze kvantifikovat, kolik vašich poboček má bezbariérový přístup? Máte ve svých pobočkách provedeny nějaké úpravy, které usnadní přístup k vašim službám pro osoby se zdravotním postižením? 4. Lze u vaší banky využívat služeb „mobilního bankéře“, který by chodil za těmito lidmi domů? 5. Kolik zaměstnáváte lidí se zdravotním postižením?
|